Digitalizácia procesov v oblasti poskytovania sociálnych, zdravotníckych a lekárenských služieb
Samostatné aplikácie pre samosprávne kraje slúžiace na podporu procesov, integráciu a správu údajov súvisiacich s problematikou v oblasti sociálnych, zdravotníckych a lekárenských služieb.
Toto riešenie digitalizácie procesov pre samosprávu a štátnu správu bolo vyvinuté na zvýšenie efektivity procesov VÚC súvisiacich so spracovaním agendy sociálneho a zdravotného odboru.
Informačné systémy sú integrované na registratúrny systém samosprávy, čo umožňuje automatický tok dát z elektronického podania alebo z podania cez podateľňu a ich spracovanie v registri. Tým sa eliminuje chybovosť pri prepisovaní dát z/do jednotlivých systémov.
V rámci poskytovania eGovernment služieb na VÚC slúžia tieto aplikácie pre podporu interných procesov a správu údajov súvisiacich s poskytovanými službami. Patria do skupiny back-office aplikácií – aplikácií Operatívneho dátového úložiska (ODÚ) a vyhovujú bezpečnostným štandardom pre používanie informačných systémov v štátnej správe a samospráve.
Register poskytovateľov sociálnych služieb
Samotný register sa skladá z troch základných modulov a funkcionalít rozdelených na dve oblasti - interné, pre samosprávu a externé, určené pre užívateľov:
- Modul Register poskytovateľov sociálnych služieb
- Modul Správa registra žiadateľov o sociálne služby
- Finančný modul Registra poskytovateľov sociálnych služieb
Modul Register poskytovateľov sociálnych služieb zahŕňa funkcionalitu ako je:
- Evidencia poskytovateľov sociálnych služieb
- Spracovanie žiadostí o:
- Zápis poskytovateľa do registra
- Zmenu poskytovateľa v registri
- Výmaz poskytovateľa z registra
- Výpis z registra poskytovateľov
- Rôzne prehľady a podporná funkcionalita registra napr.
- Generovanie výpisov z registra poskytovateľov sociálnych služieb
- Generovanie oznámení o zápise do registra
- História poskytovateľa
Modul Správa registra žiadateľov zahŕňa funkcionalitu ako je:
- Evidencia žiadateľov o sociálnu službu
- Spracovávanie žiadostí o posúdenie odkázanosti na sociálnu službu, žiadostí o zabezpečenie sociálnej služby a žiadostí o preposúdenie odkázanosti na sociálnu službu
- Administrácia a podporná funkcionalita registra žiadateľov napr.
- Automatické vygenerovanie žiadosti o zabezpečenie
- Umiestnenie žiadateľa do zariadenia SS
- Zaslanie emailu zariadeniu – oznámenie o umiestnení klienta
- Štatistiky spracovania žiadostí
- Zoznamy a prehľady žiadostí
Finančný modul Registra poskytovateľov sociálnych služieb
Finančný modul Registra poskytovateľov sociálnych služieb slúži na evidenciu údajov z procesov prebiehajúcimi medzi VÚC a poskytovateľmi sociálnych služieb a týkajúcich sa finančných údajov.
Pozostáva z dvoch častí:
- Interná časť – slúži pre používateľov sociálneho odboru VÚC
- Externá časť – slúži pre používateľov na strane poskytovateľov
Modul je integrovaný na modul Register poskytovateľov sociálnych služieb a na modul Správa registra žiadateľov o sociálne služby.
Medzi základnú funkcionalitu Finančného modulu registra poskytovateľov sociálnych služieb patrí:
- Evidencia údajov z uzatvorených zmlúv medzi VÚC a jednotlivými poskytovateľmi sociálnych služieb
- Generovanie pravidelných príspevkov vo forme mesačného finančného reportu
- Generovanie mesačných evidencií so zoznamom aktuálneho obsadenia v zariadení sociálnych služieb
- Schvaľovanie mesačných evidencií zasielaných poskytovateľmi sociálnych služieb
- Generovanie sumárnych výkazov v každom štvťroku s celkovým vyúčtovaním finančných prostriedkov
- Hlásenie voľných miest pri každej zmene obsadenosti v zariadení sociálnych služieb
Register zdravotníckych zariadení
Komplexné riešenie evidencie, spracovania a administratívnej správy zdravotníckych zariadení v kompetencii VÚC. Zameriava sa hlavne na:
- Zdravotnícke zariadenia, ústavné zdravotnícke zariadenia prevádzkované tak právnickými ako aj fyzickými osobami.
- Spracovanie a schvaľovanie prevádzky a žiadostí s ňou súvisiacimi (ordinačné hodiny, zmena údajov, dočasné pozastavenie a pod.)
Register lekárenských zariadení
Systém sa zaoberá problematikou vydania a správy povolení na činnosť verejnej lekárne, pobočky verejnej lekárne a výdajní zdravotníckych pomôcok. Zameriava sa hlavne na evidenciu a spracovanie žiadostí ako sú:
- Žiadosti o vydanie a zmenu povolenia na poskytovanie lekárenskej starostlivosti.
- Žiadosti o pozastavenie alebo zrušenie činnosti.
- Žiadosti o schválenie prevádzkového času lekární.